Stress en burn-out coaching

Waar ligt de grens…? Hoeveel stress is ‘normaal’ en wanneer heb je te veel stress?

Je lichaam geeft het duidelijk aan als je over je grens gaat. Je krijgt bijvoorbeeld last van hoofdpijn, piekergedachtes, slapeloosheid, hartkloppingen, vermoeidheid en/of een slechte concentratie.

Deze stressklachten zorgen ervoor dat je uit balans raakt. Alles lijkt moeilijker of zwaarder te gaan: werken, keuzes maken en het huishouden. Misschien ben je prikkelbaar, verdrietig, gejaagd of snel boos. Dit is je lichaam die aan de noodrem trekt. Bij een te lange periode met stress pleeg je roofbouw op je lijf.

Vertrouw erop dat deze situatie tijdelijk is. Met een steuntje in de rug en de juiste tips krijg je de stijgende lijn weer te pakken.

Wanneer kun je bij een coach terecht?

Stress en burn-outcoaching is voor iedereen die wil leren omgaan met stressklachten, bang is om in een burn-out te belanden of al een burn-out heeft. Je klachten kunnen werkgerelateerd zijn, maar ook beïnvloed worden door een lastige privésituatie.

In mijn praktijk worden uiteenlopende vragen gesteld.

  • Hoe kom ik er achter waardoor ik steeds gestrest ben?
  • Wat kan ik zelf doen om mijn stress te verminderen?
  • Hoe voorkom ik dat ik in een burn-out raak?
  • Op welke manier kan ik beter grenzen stellen en me daar aan houden?
  • Hoe herken ik op tijd de signalen van stress?
  • Waarom beland ik steeds in dezelfde energieslurpende situatie op mijn werk?
  • Hoe kan ik weer knopen doorhakken en beslissingen maken?
  • Hoe krijg ik een betere balans tussen mijn werk en privéleven?
  • Wat kan ik doen om sneller te herstellen van mijn burn-out?

Herken jij één of meer gedachtes bij jezelf?
Coaching kan je erbij helpen.